Værkstedet med rep og opgaver

Tidliger projekter og kommene.


Her på denne side er det fra værkstedet hvor tidliger renovering og mulivis kommene projekter kommer til at ligge , også dem der får lavet noget og sønniks bil osv.

Opdateret April 2025

       Div. Renovering m.m Værkstedet

1300 TT renovering
Corsair  gennemgang udervogn
20140606_113038
2014-07-06 16.29.52_small
2014-07-06 16.29.52
Stefan Rust bag  (2)
Stefan Rust bag  (1)
HP NSU
Stefan Escort klar maler 2020 (8)
Stefan Escort klar maler 2020 (5)
Stefan Escort klar maler 2020 (4)
Stefan Escort klar maler 2020 (2)
Stefan Escort klar maler 2020 (1)
HP nsu skærmkanter 2020 (3)
HP nsu skærmkanter 2020 (2)
HP nsu skærmkanter 2020 (1)
Fra maler og samling1 (13)
Fra maler og samling1 (12)
Fra maler og samling1 (1)
Fra maler og samling1 (2)
Fra maler og samling1 (4)
Fra maler og samling1 (14)
Fra maler og samling1 (8)
Fra maler og samling1 (5)
Fra maler og samling1 (3)

             Escort MK1 RS renovering

MK 1 på lift. så er vi i gang!! 2024
MK 1 på lift. så er vi i gang!! 2024
Afmontering gamle sæde vanger.. jan 2025
Afmontering gamle sæde vanger.. jan 2025
Rep af inder panel inden trærvange monteres feb 2025
Rep af inder panel inden trærvange monteres feb 2025
Nye tvær vanger males og gøres klar
Nye tvær vanger males og gøres klar

               RS2000 mk2 Renovering

Venstre Hjulkasse indv. rep
Venstre Hjulkasse indv. rep
Venstre Hjulkasse udv rep
Venstre Hjulkasse udv rep
V foreste Hjulkasse
V foreste Hjulkasse
V side Undervogn under Rep
V side Undervogn under Rep
V. Hjulkasse sprøjtet med Gummi
V. Hjulkasse sprøjtet med Gummi
Venstre hjulk.for malet samlet
Venstre hjulk.for malet samlet
V. fjeder tårn nedreste forstærkning.tæt på
V. fjeder tårn nedreste forstærkning.tæt på
V. Fjerder tårn og stiver i svejset
V. Fjerder tårn og stiver i svejset
Påbegyndt samling 1 fase (2)
Påbegyndt samling 1 fase (2)
Påbegyndt samling 1 fase (1)
Påbegyndt samling 1 fase (1)
P1010496
P1010496
Mod tand brøn fra bund
Mod tand brøn fra bund
Malet rød d 8.5.2011 (6)
Malet rød d 8.5.2011 (6)
Kant ved Bagrude udsk
Kant ved Bagrude udsk
Hente fra maler  (7)
Hente fra maler (7)
Hente fra maler  (5)
Hente fra maler (5)
H. Hjulkasse sprøjtet med gummi
H. Hjulkasse sprøjtet med gummi
H. bagskærm v tank rep
H. bagskærm v tank rep
H. Dørsode og sæde mont (1)
H. Dørsode og sæde mont (1)
H Hjulkasse Færdig. fra motorrum
H Hjulkasse Færdig. fra motorrum
H hjulkasse Efter renovering ivf motor
H hjulkasse Efter renovering ivf motor
Færdig Samlet kabine og alt el  (4)
Færdig Samlet kabine og alt el (4)
Færdig Samlet kabine og alt el  (3)
Færdig Samlet kabine og alt el (3)
Færdig Samlet kabine og alt el  (1)
Færdig Samlet kabine og alt el (1)
Forbro og tandstang mont.
Forbro og tandstang mont.
Bagtøj Færdig mod Højre
Bagtøj Færdig mod Højre
Bagpanel vange rep
Bagpanel vange rep
Bage ende  færdig  (1)
Bage ende færdig (1)
20130416_100515
20130416_100515
20130130_125105
20130130_125105
20130309_123743
20130309_123743
2013-02-17 13.42.39
2013-02-17 13.42.39
2013-02-17 09.55.38
2013-02-17 09.55.38
2013-02-09 12.10.43
2013-02-09 12.10.43
2013-02-09 12.10.59
2013-02-09 12.10.59

              Renovering NSU 1000/TT 

Uden for skråt for fra
Uden for skråt for fra
Venstre side bagfra
Venstre side bagfra
Uden for fra siden
Uden for fra siden
Uden for skråt bagfra
Uden for skråt bagfra
Uden for bagfra (4)
Uden for bagfra (4)
Speiss hjul special lavet (5)
Speiss hjul special lavet (5)
Striber malet bagfra fra (3)
Striber malet bagfra fra (3)
Striber malet for fra
Striber malet for fra
Striber malet skråt bagfra
Striber malet skråt bagfra
Striber malet skråt for fra
Striber malet skråt for fra
topstykker uden ventil
topstykker uden ventil
Speiss hjul special lavet (4)
Speiss hjul special lavet (4)
Speiss hjul special lavet (3)
Speiss hjul special lavet (3)
Samling indvendigt og ledninger (6)
Samling indvendigt og ledninger (6)
Samling indvendigt og ledninger (7)
Samling indvendigt og ledninger (7)
Samling indvendigt og ledninger (8)
Samling indvendigt og ledninger (8)
Samling indvendigt og ledninger (9)
Samling indvendigt og ledninger (9)
NSU Færdig samlet klar til syn (6)
NSU Færdig samlet klar til syn (6)
Speiss hjul special lavet (1)
Speiss hjul special lavet (1)
Skråt for fra Venstre side
Skråt for fra Venstre side
Skråt bag fra Højre side
Skråt bag fra Højre side
Speiss hjul special lavet (2)
Speiss hjul special lavet (2)
Samling indvendigt og ledninger (11)
Samling indvendigt og ledninger (11)
Samling indvendigt og ledninger (10)
Samling indvendigt og ledninger (10)
NSU Færdig samlet klar til syn
NSU Færdig samlet klar til syn
NSU motor Samlet fra Indsug. siden
NSU motor Samlet fra Indsug. siden
NSU motor samlet fra Kædesiden
NSU motor samlet fra Kædesiden
NSU Motor samlet fra udst. siden
NSU Motor samlet fra udst. siden
NSU Motor Samlet udst siden nede fra
NSU Motor Samlet udst siden nede fra
Samling indvendigt og ledninger (1)
Samling indvendigt og ledninger (1)
Begge topstykker klar til mont. (3)
Begge topstykker klar til mont. (3)
Dørhul højre side
Dørhul højre side
Døre færdige samlet indv.
Døre færdige samlet indv.
Gearing til højgear
Gearing til højgear
Klar til Sprøjtespartel Fra siden 170205
Klar til Sprøjtespartel Fra siden 170205
Klar til Sprøjtespartel Bagfra 170205
Klar til Sprøjtespartel Bagfra 170205
Klar til maler!!
Klar til maler!!
Invendig fra bag m batterikasse
Invendig fra bag m batterikasse
Instrument bræt fra venstre dør
Instrument bræt fra venstre dør
Indvendig bund bag fra
Indvendig bund bag fra
Min nye NSU undervogn
Min nye NSU undervogn
Klar til Sprøjtespartel skråt for
Klar til Sprøjtespartel skråt for
Klar til Sprøjtespartel skråt for højre bagende
Klar til Sprøjtespartel skråt for højre bagende
Klar til Sprøjtespartel Motorrum 170205
Klar til Sprøjtespartel Motorrum 170205
Klar til Sprøjtespartel Front oppefra 170205
Klar til Sprøjtespartel Front oppefra 170205
Motor ilagt
Motor ilagt
Motorrum Crom Tændspole
Motorrum Crom Tændspole
Ned i motorrum med weber og banan manifold
Ned i motorrum med weber og banan manifold

Data og tekninske data m.m

NSU 1200 TT   "1967-72"

NSU 1200 TT – "1967-72"


"Turist Trophy"


NSU Prinz, som blev lanceret i 1961, udviklede sig til den noget større krop NSU Prinz 1000 (Typ 67a), der blev introduceret på Frankfurt Motor Show i 1963. Prinz 1000 mistede "Prinz"-delen af ​​navnet i januar 1967, og blev simpelthen til NSU 1000 eller 1000 C afhængigt af udstyret. Produktionen af ​​Typ 67a (NSU 1000) sluttede i december 1972.


En sportslig NSU 1000 dukkede op, som senere blev udviklet til NSU (1200) TT- og NSU Modellerne. Alle havde det samme karosseri med inline-fire luftkølet OHC Motorer og blev ofte kørt som sportsvogne, men også som økonomiske familiebiler. De for det meste legerede motorer var meget livlige og meget pålidelige. OHC-arrangementet var ret avanceret for tiden på en lille familiebil, da de fleste hjemmedyrkede biler stadig brugte mindre effektive stødstangs motorer. Sammen med den lave totalvægt, fremragende køreegenskaber og sving, klarede både NSU 1000 og den meget kraftigere NSU 1200 TT/TTS mange sportsvogne.,


NSU 1000 havde 40PS / 40HK / 29kW, og den blev genkendt af sine store ovale forlygter, mens de sportslige TT-versioner har dobbelte runde forlygter monteret inden for samme ramme.


Den første 1000 TT har 55PS / 54HK / 40kW og blev bygget i 14.292 eksemplarer mellem 1965 og 1967. Den blev erstattet af NSU 1200 TT, som var udstyret med 1,2 lt motoren fra den større NSU 1200 Typ 110 til i alt 2000 NSU blev bygget til juli 110. 49.327 eksempler.


996cc TTS med 70PS / 69HP / 51kW blev bygget specielt til konkurrence, idet den var succesfuld i både bakke stigninger og kredsløbs løb. Den har en frontmonteret oliekøler og blev bygget i 2.402 eksemplarer fra februar 1967 til juli 1971. Den blev kort omtalt som "Prinz 1000 TTS", da den først blev introduceret.


Bilen på disse billeder er en NSU 1200TT. Den har den 4-cylindrede luftkølet 1.177 cc-motor, der producerer 65 hk / 64 hk / 48 kW ved 5.500 o/min og 88 Nm/65 lb-ft ved 2.500 – 4.500 o/min. Kraften overføres til baghjulene gennem en 4-trins manuel gearkasse. Der er 229 mm massive skiver foran og 180 mm tromler ved baghjulene. Standard dæk størrelsen var 135 SR13.

Tophastigheden var 155 km/t, og den kunne accelerere fra 0 til 100 på 13 sekunder.


Dimensioner er: Længde 3.793 mm, Bredde 1.490 mm, Højde 1.364 mm, Akselafstand 2.250 mm. Vægten er 685 kg.

KONTAKT MIG

Copyright 2004 © RS2000.dk 2023 update